Ma egy magas szintű üzletmenetet magas szintű alkalmazásokkal tudunk biztosítani. Ha ezek lassúak, romlanak a vállalatunk mutatói, hiszen a cég belső és külső felhasználóinak (vagyis az alkalmazottaknak és az ügyfeleknek) megelégedettsége közvetlenül befolyásolja a működési hatékonyságot és a jövedelmezőséget.

Az alkalmazás problémák feltárásának kulcsa a végfelhasználói válaszidő (EURT) monitorozása

Tudja Ön, hogy mennyibe kerül a lassulás?

Lassú: Ez az a szó, ami a hálózatmérnökök rémálma. Teljesen mindegy, hogy milyen és mennyi monitorozó eszközt használnak, mennyi hibajegyet oldanak meg nap mint nap, a „lassulás” az a harc, amiből sohasem jöhetnek ki győztesen. Azonban nem szabad a hálózatmérnököket egyedül hagyni ebben a harcban, hiszen a lassulás a munkatársak hatékonyságán és az ügyfelek megelégedettségén keresztül teljes vállalatra hatással van. Az üzletmenet magas szinten tartása csak magas szinten tartott alkalmazásokkal lehetséges. Ha ezek az alkalmazások lassúak, az bizony erősen befolyásolja az üzletmenetet.

  • 75%-a az IT szervezeteknek szenved a lassú üzleti alkalmazásoktól (IDG Research Services)
  • 70%-ban az IT szervezetek közvetlenül a felhasználóktól értesülnek a problémákról ahelyett, hogy erre egy monitorozó rendszer figyelmeztetné őket (Gartner Research)
  • 70-80%-a a felhasználói problémáknak el sem jut a help-desk-hez vagy a hálózatos mérnökökhöz (Knoa White Paper, Monitor, Measure and Manage the End User Experience)

A statisztikákból jól látszik, hogy nagyon sok vállalkozás szenved a jövedelmezőséget befolyásoló teljesítmény problémáktól, ráadásul a Forrester Research tanulmányából az is kiderül, hogy 31%-át ezeknek a problémáknak egy hónapon túl vagy esetleg soha nem sikerül megoldani.

A négy legfontosabb kérdés, amit fel kell tenni magunknak:

  • Ezek a problémák az én szervezetemben is fellelhetők?
  • A mai fejlett monitorozó rendszerekkel miért van az, hogy ezek a teljesítmény problémák ilyen széles kört érintenek és ilyen hosszadalmas feltárni őket?
  • Mit tudnánk tenni ezeknek a problémáknak a csökkentése érdekében, hogy a vállalatom ne veszítsen több pénzt a lassú alkalmazások miatt?
  • Hogyan lehetne meghatározni a lassulási problémák kiváltó okait és megszüntetni a rossz felhasználói élményt?

Három alapvető oka van annak, hogy a teljesítmény problémák az IT részlegeket továbbra is nyomasztják:

  1. A vállalkozások ritkán ismerik fel, hogy valójában milyen költséges a lassú üzletmenet ezért nem allokálnak szükséges erőforrásokat az alkalmazás problémák megoldására.
  2. Mivel az alkalmazások már nem egyszerű kliens-szerver kommunikációk, túl bonyolultnak tűnik a hibakeresés, ezért a hálózati mérnökök inkább a hálózati komponensek „megerősítésére” összpontosítanak a problémák feltárása helyett.
  3. A teljesítmény problémák sokszor csak időszakosak, ezért nehéz őket rekonstruálni vagy utólag a hibaforrást megkeresni.

Annak érdekében, hogy a hálózati mérnökök az ilyen lassulási hibák okait feltárják, el kell vonatkoztatniuk a hálózati komponensek egyenkénti, részletes vizsgálatától és a felhasználói válaszidőt (EURT – End User Response Time) kell vizsgálniuk. A vállalat hatékonyságának szempontjából nem az a jellemző mérőszám, hogy egy adott link milyen sávszélességű vagy van-e rajta csomagvesztés, hanem az, hogy a belső és külső ügyfelek milyen teljesítménnyel érik el a nélkülözhetetlen alkalmazásokat. Hiába vannak fejlett megoldásaink az aktív eszközök vagy a WAN kapcsolatok felügyeletére, ha közben a felhasználók elégedetlenek és a produktivitásuk csökken.

 

Miért is olyan fontos az EURT felügyelete az alkalmazás problémák megoldásához?

A tranzakciók csomag szintű monitorozásával az üzemeltetők nem csak mély szintű analíziseket végezhetnek a problémák okainak feltárása érdekében, hanem az infrastruktúrától teljesen függetlenül látják a felhasználók által tapasztalt valós teljesítményt. Az EURT valós reprezentálása a teljes IT rendszerünk teljesítményének.

 

Hogyan mérjük az EURT-t?

Az EURT-t mérhetjük a csomagok elkapásával és a valós tranzakciók analízisével, vagy felhasználói forgalom szimulálásával. Ha az alkalmazásokat saját hatáskörben szolgáltatjuk és van lehetőségünk a szerverek közelében monitorozó eszközt telepíteni, képesek vagyunk a tranzakciókat csomag szinten elemezni. Azonban ha a vállalatunk hibrid környezetet használ ahol az alkalmazások egy részét publikus felhő szolgáltatásból veszi igénybe, felhasználói teszt forgalom generálásával végezhetjük a teljesítmény monitorozást.

Amikor a valós felhasználói tranzakciókat monitorozzuk, figyeljük a felhasználó és a szerver közötti üzenetküldéseket. Pl. egy webes alkalmazás esetén a kliens egy kérést (GET vagy POST) küld a szerver felé, majd vár annak válaszára. A szerver elképzelhető, hogy a kérés hatására más szerverekkel (pl. adatbázis szerver) is fog kommunikálni, majd visszaküldi válaszát a kliensnek. A kettő között eltelt idő lesz az alkalmazás válaszidő, ami egy komponense a teljes EURT-nek. A kliens által érzékelt teljes EURT-t további komponensek alkotják, mint szerver késleltetés, kliens késleltetés, és hálózati késleltetés. Mivel a csomagok nem hazudnak, ez a felbontás lehetővé teszi, hogy azonnal lássuk a lassulási probléma kiváló okát. Ha a hálózati késleltetés túl magas, a hálózati mérnököknek meg kell vizsgálniuk az érintett linkeket, a csomagvesztést, az Ethernet hibákat vagy a COS problémákat. Amennyiben az alkalmazás válaszidő teszi ki a teljes EURT nagy részét, biztosak lehetünk benne, hogy a probléma nem hálózati eredetű.

 

Hogyan spóroljunk időt?

A capture fájlok manuális elemzése egy nagy vállalati hálózat esetében rendkívül időigényes feladat. Az EURT automatikus és folyamatos monitorozásával a sok terrabájtnyi információból csak azzal fogunk foglalkozni, ami valóban problémát okozhat. Az aktív mérésekkel további időmegtakarítás érhető el, ráadásul ahelyett, hogy az IT szervezeten belül az egymásra mutogatással menne el az idő, együttműködéssel és az EURT folyamatos monitorozásával azonnal feltárható a problémák forrása és felelőse.

 

Hogyan spóroljunk pénzt?

Amint a dokumentum elején láthattuk, a legtöbb szervezet akkor értesül a lassulás problémákról, amikor azokat a felhasználó már jelezte. Hibásan úgy gondolják, hogy ha nincs hír a kliens felől az jó hír, és ha minden zöld a hálózattérképen, akkor minden jól is működik. De gondoljuk csak el, micsoda pénzeket veszít egy szállítmányozó cég, ha lassú a raktárkezelő rendszere, vagy egy webshop, ha lassú a weboldala, vagy egy szolgáltató, ha lassú az online ügyfélszolgálata. Sokszor ilyen esetekben a vállalatoknak nincs is tudomásuk az elveszett bevétel mértékéről.

Ahelyett, hogy üzemeltetőként várnánk a felhasználók panaszaira, proaktívan kell monitoroznunk az EURT-t, hogy felismerjük a problémákat, mielőtt azok valódi bajt és pénzben kifejezhető veszteséget okoznának.

 

Összefoglalva: az EURT a kulcs az alkalmazás problémák megoldásához

Az alkalmazás teljesítmény problémák közvetlenül befolyásolják egy vállalat vagy intézmény jövedelmezőségét. Mivel területtől függően sokszor nehéz számszerűsíteni az okozott veszteségeket, ezt nem is igazán mérik.

Mivel a mai alkalmazás ellátási láncok meglehetősen komplexek, és a hibák is időszakosan jelennek meg, a problémák forrásának megtalálása bonyolult és időigényes. Ezért szükséges a csomagok és tranzakciók analízise által a felhasználói válaszidő folyamatos monitorozása és felügyelete, így

  • spórolunk a hálózati mérnökök drága idejével
  • spórolunk a megnövekedett produktivitás által
  • megszüntetjük a szervezetek közti ujjal mutogatást
  • segítünk a mérnököknek gyorsan rátalálni a hibák okára
  • javítjuk az IT megbecsülését

Ne hagyja, hogy a vállalata még egy napot szenvedjen a lassú IT miatt!

 

Kapcsolódó megoldásaink:

Fluke Networks Visual TruView™ – Integrált megoldás az alkalmazás és hálózat teljesítmény menedzsmenthez és problémamegoldáshoz

Fluke Networks TruView™ Live szolgáltatás – Előfizetéses szolgáltatás a hálózati alkalmazások és VoIP minőség monitorozásához

 

Ha hasznosnak találod az oldalt, oszd meg másokkal is