A szakképzett munkaerőhiány, az egyre növekvő optikai hálózatok száma és hossza, ezzel aztán az egyre növekvő mérési jegyzőkönyvek ismert jelenségek a mai piaci környezetet tekintve. Ha szeretnénk túlélni a piacon, jobbak lenni mint mások, elkerülni a gazdasági válság okozta nehézségeket akkor valamiben változtatnunk, fejlődnünk kell.

A munkaerő kiképzése, a rosszul konfigurált mérések újraelvégzése, az ismételt kiszállással megvalósított mérések, a mért eredmények feltöltése majd analizálása mind-mind értékes erőforrás ráfordítással járnak, amit a menedzsment pénzben fog érzékelni. Ezért egy olyan megoldásban kell gondolkodnunk, ahol ezt a hatalmas időráfordítást redukálhatjuk, jelentősen redukálhatjuk, így az ismételt mérés helyett, a felesleges plusz adminisztráció helyett már az új feladaton dolgozhatnak technikusaink. Ezt úgy érhetjük el, ha kihasználjuk a mai modern IT környezet lehetőségeit és jobb hatékonysággal támaszkodunk a meglévő szakértő kollégáink tudására. Okoseszközök a zsebben, az adatok már Felhőben, a munkafolyamatokra szánt időintervallumok lerövidülnek. De hogyan valósítható meg?

A EXFO TestFlow felhő alapú szolgáltatása és a FastReporter3-mal és a Validátorral kiegészülve erre hoz megoldást. Egy szakképzett munkavállalónk előre létrehozza a munkakörnyezetet, előre összeállítja a munkakörnyezethez szükséges mérés típusokat, konfigurációkat és küszöbindexeket. Majd a mérések elvégzése után a feltöltés automatikusan megtörténik egy központi szerverre, ahol a szakértőnk akár szinte real-time módon megvizsgálhatja a mérési eredményeket. Sőt a beépített validátor segítségével akár csak a hibás mérésekre koncentrálhat.

Így akár nem csak az alacsonyszintű mérési áttekintés valósítható meg a mérés darabszámok, mérési helyszínek, mérési időtartamok vizsgálatával, hanem a magas szintű áttekintés is, ahol az alvállalkozói hatékonyság, a projektek sikere, alvállalkozó benchmarking is vizsgálható.

3 féle megoldási lehetőség közül választhatunk attól függően, hány felhasználóval szeretnénk és milyen megoldásokat tartunk fontosnak az alkalmazásban. A lenti táblázat ezeket a lehetőségeket mutatja be. A STARTER csomag egy nagyon kezdő, kényelmi funkcióktól mentes, de működő változat. Nem trial változat, de előfizetése lejár ha 1 évig inaktív. Maximum 5 felhasználó veheti igénybe, a munkakörnyezetet csak minimálisan tudja támogatni (hozzáadás, törlés, megtekintés), 1 mérés típust, mérési környezetben maximum 1000 mérést tud kezelni, és a többi funkció nem elérhető. A PLUS csomagban már szinte minden megtalálható, a full kategóriás Ultimate csomaghoz képest annyival tud kevesebbet, hogy csak 2 mérési típust lehet alkalmazni, és a dashboard funkció nem elérhető. Az ULTIMATE csomagban pedig minden benne van, a munkakörnyezetek és mérések menedzselésétől kezdve, a FastReporter elérésen át a személyre szabható dashboard-ig minden. A licenszeket akár évente lehet hosszabbítani és a szinteket is lehet változtatni.

Rendkívül egyszerű kezelőfelület, így aki már rendelkezik digitális írástudással azonnal dolgozni tud vele.

Egy webinterface segítségével tudunk bejelentkezni a TestFlow felhő alapú szolgáltatásba.

Ami után egy letisztult, egyszerű kezelőfelület jelenik meg:

A manapság rendkívül divatos és a Felhő alapú szolgáltatásoknál ismert Dashboard személyre szabható, azonban csak az Ultimate csomagban érhető el. Más fülek azonban mind a Starter mind a Plus csomagban elérhetők, de más kényelmi funkciók vehetők igénybe.

A Jobs fül a létrehozott munkakörnyezeteket jeleníti meg számunka, a Users fülön a szervezetbe tartozó felhasználóinkat menedzselhetjük, Equipment fülön a szervezethez hozzáadott eszközei láthatók, a System fülön pedig az előfizetésünk tekinthető meg.

Nézzünk bele a fülek néhány alap funkcióiba. A Users fülön láthatóak a felhasználók 5 különböző osztályba sorolva. Érdemes előre jól kitalálni a struktúrát, különböző jogosultságú osztályokba meghívni a felhasználóinkat, így egy hierarchikus rendszer is létrehozható. A legmagasabb jogosultsággal a Account owner rendelkezik, míg a legkisebb, csak olvasási betekintésre alkalmas felhasználó a Contractor. Hasznos lehetőség, hogy a felhasználókat inaktívvá tehetjük, így akár kitilthatunk bárkit, onnantól nem férhet hozzá a szervezet mérési adataihoz.

Munkakörnyezet menedzsment

Ez a Munkakörnyezetünk alap felülete, amikor látjuk a korábban létrehozott munkakörnyezeteket.

A munkakörnyezetnek lehet csatolmánya, kommentje, neve (Job) cég elnevezése, ügyfél neve, a mérést végző személyek, a munkakörnyezet elvégzésének százalékos megjelenítése, státusza, dátuma.

Create nyíllal tudok új munkakörnyezetet létrehozni, aminek két fajtája létezik. Az egyik lehetőség szerint teljesen nulláról létrehozok egy új munkakörnyezetet és felparaméterezem amivel szeretném. A másik módja – és talán ez az egyszerűbb – amikor egy már meglévő munkakörnyezet duplikálok és szerkesztek át az adott feladat megvalósítására. Tapasztalatom az, hogy kiváló lehetőség ha létrehozunk néhány munkakörnyezet sablont amit később duplikálunk, meghálálja a kezdeti időráfordítást.

Az új munkakörnyezet általános füle magától értetődő szövegkitöltést kér. A Predefenied Comments fülön külön megjegyzések adhatók hozzá, amivel segíthetjük a mérést végző személyek munkáját. Hasznos lehet, ha első bálozó csapattal dolgozunk együtt, ha új projektbe kezdünk bele, így ezt mankónak tudják használni. A Test Configuration fülön pedig hogy milyen méréseket szeretnénk beleimportálni vagy csak létrehozni egy üreset. Az alábbi mérési típusok érhetőek el:

  • FIP: csatlakozó felület vizsgáló videómikroszkóppal
  • OTDR: hibahely meghatározás
  • OLTS: beiktatási csillapításmérős
  • iOLM: intelligens optikai link feltérképezés
  • OLX: optikai multiméter
  • OPM: teljesítménymérés
  • Generic: általános mérés

Job template esetében a munkakörnyezetek kategóriáit láthatjuk.
A munkakörnyezet státuszát pedig a Job status fülön változtathatjuk meg.

Test menedzsment a munkakörnyezethez kapcsolódó mérések eredményei, állapota jelenik meg.

Láthatjuk a mérések azonosítóit, mikor milyen mérést kell megvalósítani és a végén a mérés státuszát. Ehhez a piktogramos jelölés által könnyen átlátható mely mérésekkel kell még foglalkoznunk.

A mérésekhez feltölthetjünk file-okat, és letölthetjük magát a mérést is.

A nérésekből a Report alatt riportot készíthetünk olyan sablonban amit létrehoztunk vagy importáltunk.

A TestFlow alkalmazást mobil applikáción is használhatjuk, mégpedig IOS és Android platformon is. Mindkettő ingyenesen letölthető az adott platformhoz tartozó Store-ból.

Összefoglalás:

  • hatékonyabb mérési pontosság
  • kevesebb idő analitikára
  • kevesebb idő adminisztrációra
  •  tervezés – előkészítés – megvalósítás, mint egy igazi projekt

TestFlow tes(z)tközelben WebEX

Amennyiben élőben is megnézné az TestFlow működését, az alábbi gombra kattintva tud regisztrálni a június 14-én 10 órakor kezdődő előadásra, amit Pápista Ákos kollégánk fog tartani.

Ha hasznosnak találod az oldalt, oszd meg másokkal is

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A weboldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Az „Elfogadás” gombra történő kattintással a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás